Flemming Steensen, 48 år, er ansat som salgskonsulent hos tagpapleverandøren Eurotag Danmark, der blandt andet leverer højkvalitetstagpap fra den belgiske producent Derbigum til den danske byggesektor.
Med ansættelsen af Flemming Steensen har Eurotag Danmark sikret sig en sælger med en profil, der matcher de høje krav i branchen. Det mener Peter Kranz, der er adm. direktør i Eurotag Danmark.
- Flemmings seriøse tilgang til opgaverne, solide tekniske forståelse og stærke kommercielle baggrund betyder, at han både kan rådgive Eurotag Danmarks kunder i forhold til det rent tagtekniske og levere den strategiske sparring, der kan hjælpe dem med at forbedre deres egen forretning, siger Peter Kranz.
Stærk efterspørgsel
Ifølge Peter Kranz er det stærk efterspørgsel, der får Eurotag til at udvide salgsstyrken. Og i en byggesektor, hvor der er rift om kvalificerede medarbejdere, er han glad for, at det er lykkedes at rekruttere en velfunderet salgskonsulent til at servicere virksomhedens kunder
- Der er en mærkbar fremgang i byggesektoren, og vi mærker ikke mindst efterspørgslen på tagpapløsninger med specifikke egenskaber, for eksempel i form af miljømæssig bæredygtighed eller særlig høj holdbarhed. Her har vi et stærkt fundament i kraft af Derbigum-produkterne, som vi er eneforhandler af i Danmark. Men salg af avancerede produkter er også mere krævende for organisationen. Vores kunder stiller store krav til fagkundskab i rådgivningsarbejdet, og det er ingen selvfølge, at man kan finde en sælgerprofil, der matcher de krav, siger Peter Kranz.
Som oprindeligt uddannet elektriker kender Flemming Steensen vilkårene og udfordringerne i byggebranchen indefra. Derudover har han gennem mange år beskæftiget sig med tekniske salgsopgaver med højt vidensindhold til erhvervslivet. Han kommer senest fra et job som Senior Business Solution Specialist hos IT-konsulentvirksomheden IT-Effect og har tidligere blandt andet været chefkonsulent i det daværende Falck Securitas, der i dag en del af G4S. Her arbejdede Flemming Steensen med rådgivning og salg af brand- og alarmløsninger til virksomheder.
Skal styrke partnersalg
I sin nye stilling skal Flemming Steensen blandt andet arbejde med Eurotags partnersalg gennem arkitekter, entreprenører, tagdækkere og tømrervirksomheder. Han ser frem til at sætte sin interesse for at skabe holdbare kunderelationer baseret på høj faglighed i spil på et nyt område.
- I et marked med mange aktører og stærk konkurrence er det vigtigt, at man kan hjælpe sin kunde med at identificere de konkurrenceparametre, der sætter ham i stand til at distancere sig fra konkurrenterne. Det gælder ikke mindst for tagpap, hvor materialekvadratmeterprisen langt fra tegner hele billedet af totaløkonomien i en opgave. For tagdækningsentreprenøren kan det være en bedre strategi at tilføre sin kunde værdi ved at levere en løsning med de egenskaber, der skaber tilfredshed med den løste opgave på langt sigt, siger Flemming Steensen.
Den nye Eurotag Danmark-salgskonsulent, der privat bor i Aarhus, var tidligt med på drone-bølgen og bruger fortsat en del af sin fritid på de flyvende gadgets. Flemming Steensen har udviklet sine evner på det område så meget, at han har løst dokumentationsopgaver for Eurotag ved hjælp af droneflyvning, inden han blev ansat i virksomheden.